czwartek, 24 stycznia 2013

Czekoladowe muffinki z suszonymi daktylami i mango


Bardzo smaczne muffinki czekoladowe z dodatkiem suszonych daktyli i mango oraz kandyzowanej skórki pomarańczowej i cytrynowej. Myślę, że można tutaj użyć dowolnych suszonych owoców, które akurat macie w domu. 

Składniki na 12-14 sztuk:

  • 100 g masła, miękkiego
  • 100 g cukru
  • 60 g gorzkiej czekolady o zawartości kakao przynajmniej 70 %
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mleka (lub więcej)
  • 200 g mąki pszennej
  • 4 łyżki kakao
  • szczypta soli
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 40 g suszonego mango
  • 40 g wydrylowanych suszonych daktyli
  • 20 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 10 g kandyzowanej skórki cytrynowej
  • cukier puder do posypania

Formę na muffiny wyłożyć papilotkami lub wgłębienia dokładnie wysmarować masłem i posypać mąką. Piekarnik nagrzać do temperatury 170°C.
Suszone daktyle oraz mango pokroić na drobne kawałki. Zmieszać ze skórką pomarańczową oraz cytrynową i całość oprószyć mąką. Odstawić na bok.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Masło utrzeć z cukrem za pomocą miksera. Dodać rozpuszczoną czekoladę i dalej miksować. Wbić jajka, wymieszać. Mąkę połączyć z kakao, proszkiem do pieczenia, sodą oraz solą i dodawać do masy czekoladowej na przemian z mlekiem. Dodać tyle mleka, ile potrzeba, by ciasto dało się swobodnie mieszać. Na koniec dodać suszone owoce i całość delikatnie wymieszać na pomocą łopatki.
Ciasto rozdzielić pomiędzy papilotki, napełniając do 3/4 wysokości. Piec ok. 22 minuty (piekłam z termoobiegiem). Wystudzone muffinki posypać cukrem pudrem.

     Życzę smacznego!






4 komentarze:

  1. Wspaniałości!!! Nie przypominam sobie,żebym jadła jakieś ciasto z mango-bardzo ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne! Wspaniale wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, na zdjęciach muffinki prezentują się bardzo apetycznie :). Na pewno spróbuję je zrobić. Od dziecka jestem wielką fanką czekolady i stale szukam nowych przepisów na mój ulubiony smakołyk. Od siebie mogę polecić przyrządzenie czekoladowego brownie z solonym karmelem, które to wykonałam ostatnio wg. przepisu znalezionego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Polecam te ciasto wszystkim wielbicielom czekolady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zrobiłam. Lekkie i puszyste wewnątrz, lekko chrupiące z zewnątrz. Mają intensywnie czakoladowy smak, ale nie są za słodkie. Dla mnie rewelacja!!! Dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń