niedziela, 21 października 2012

Zapiekany cobbler jabłkowo - żurawinowy

     
Cobbler to deser bardzo podobny do crumble. Różnica polega na tym, że owoce zapiekamy pod warstwą  zwartego ciasta, a nie kruszonki. Przepis pochodzi z książki pt. "Desery na każdą okazję" wydawnictwa Olimp Media Sp. z o.o. sp.k. Od siebie do jabłek dorzuciłam garść żurawin. Całość tworzy ferie smaków i aromatów, od których ciężko się oderwać. Jabłka podczas zapiekania rozpadają się, tworząc z pozostałymi składnikami smakowity mus. Miałam nie jeść, ale zjadłam, bo nie mogłam się oprzeć i z chęcią zjadłabym jeszcze jedną porcję. Przepyszne!

Składniki na 4 porcje:

  • 4 kwaskowe jabłka
  • 4 łyżki mrożonej żurawiny
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • szczypta cynamonu
  • tłuszcz do wysmarowania foremek
   
Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić na ósemki. Owoce ułożyć w natłuszczonych foremkach. Do każdej z foremek dołożyć po łyżce żurawiny. Posypać brązowym cukrem wymieszanym z 2 łyżkami mąki i cynamonem.

Ciasto:

  • 1 szklanka mąki pszennj
  • 1/2 kostki masła (roztopionego)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • szczypta gałki muszkatołowej
   
Mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól i gałkę muszkatołową wymieszać, dodać jajko, połączyć składniki. Kawałki ciasta ułożyć na wierzchu jabłek, polać roztopionym masłem.
Piec 35-40 minut w temperaturze 180-190°C, aż wierzch się zrumieni. Podawać na ciepło.

     Uwaga: podczas zapiekania sok z owoców wycieka, dlatego warto ułoż foremki na blaszce, zanim wstawimy je do piekarnika.


     Życzę smacznego!



2 komentarze: